Programok

Túra a Rendeki-hegyre

A túrát eredetileg 2024 őszére terveztük, de sajnos a rossz időjárás közbeszólt, így 2025. május 28-ánvalósult meg a fent említett időpontban. Úgy gondoltuk, hogy minden sümegi kollégistának el kelljutnia legalább egyszer a sümegi fehér-kövek kilátóhoz, melynek...

bővebben

Hulladékgyűjtés 2025.

A kollégium is csatlakozott a fenntarthatósági témahét programjaihoz. 2025.április 9-én 12 kollégistavállalkozott rá, hogy részt vegyen a környék szebbé tételében.Először a 84-es út melletti részt jártuk végig. mert általában itt felhalmozódik a hulladék...

bővebben

Streetball házibajnokság

2024 október 17.-én csütörtökön szerveztük meg a kollégiumi streetball házibajnokságot. Egyhirtelen jött eső miatt az utolsó pillanatban a tornaterembe kellett húzódnunk, így ott került végülmegrendezésre a torna. Az eseményt már nem akartuk emiatt elhalasztani, hisz...

bővebben

Kisfaludy Sándor Gimnázium, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola
Kollégiumi munkaterv

 

Személyi feltételek:
Kollégiumi nevelők: Soós Eszter (munkaközösség-vezető), Bácskay László, Bertalan Ákos

Helyzetelemzés:

A kollégium a Pedagógiai Programjában kitűzött célokat és feladatokat a tanév során a gyerekek igényeihez igazodva, a kollégium nevelőtanárainak, a gimnázium pedagógusainak, valamint külső szakembereknek a segítségével kívánja megvalósítani.

Nevelőmunkánk fő célja, hogy tanulóink a kollégiumban kellemes, otthonos környezetben tanulhassanak, szórakozhassanak és pihenhessenek.

Törekszünk arra, hogy a kollégisták személyiségét észrevétlenül pozitívan formáljuk, fejlesszük. Az elfogadott társadalmi és erkölcsi értékeket elmélyítsük, kötelességtudatukat növeljük, a munka és a tudás megbecsülésére neveljünk.

A kollégiumi élet során sajátos, egyéni nevelési módszerekkel érjük el, motiváljuk tanulóinkat, hogy aktívan vegyenek részt a kollégium életében.

Igyekszünk elérni, hogy a tanulók rendszeresen tanuljanak.

Feladatunk, hogy

– tanulóinkat humánus, biztonságos, szeretetteljes légkörben neveljük,

– személyiségüket fejlesszük, képességeiknek és érdeklődésüknek megfelelően tehetségüket kibontakoztassuk,

– iskolai tanulmányaikat segítsük,

– önképzési, sportolási, művelődési lehetőségüket biztosítsuk,

– öntevékenységüket, együttműködési készségeiket, önállóságukat és felelősségtudatukat fejlesszük.

Fontos, hogy valamennyi kollégista érezze, hogy nevelőik nyitottak irántuk, és a diákok személyes problémáik megoldásában segítséget várhatnak tőlük. Fontosnak tartjuk, hogy a nevelők az intim beszélgetések során tudomásukra jutott titkot vagy titkokat diszkréten kezeljék.

Nevelőtanáraink napi kapcsolatot alakítanak ki a tanulók osztályfőnökeivel, hogy közösen azonos módon tudjuk alakítani, nevelni a tanulók személyiségét.

Első hetek feladata: az ismerkedés, ki, hol, milyen szinten tart a közösségi együttélés szabályainak ismeretében. Különös figyelmet fordítunk a kilencedik évfolyamos tanulóinkra. Minden nevelőtanár igyekszik megismerni a csoport otthoni, családi helyzetét is. A tanulók megismerésekor „felmérjük” tanulási képességeiket is, hogy minél előbb segíteni tudjunk azoknak, akiknek hiányosságaik vannak az önálló tanulásban.

A helyzetfelmérések után csoportfoglalkozásokon, illetve egyéni beszélgetésekkel próbáljuk kialakítani a kollégiumi tanulás, illetve a kollégiumi élet jó és egyre jobb feltételeit.

A kollégium éves munkaterve a következőképpen alakul:

Szeptember 1. Beköltözés, házirend ismertetése

Szeptember:

  • Év eleji szervezési feladatok, a DÖK kollégiumi képviselőjének kijelölése
  • Ismerkedési délután
  • Faliújság szerkesztése
  • Szobák dekorálása
  • Napi időbeosztás, napirend
  • Tanulói képességfelmérés, tanulópárok kialakítása
  • Tematikus foglalkozások

Október:

  • Nemzeti ünnepeink
  • Jeles napok: Az aradi vértanúkra emlékezünk
  • Mentálhigiénés előadás – előadó: Illés Ibolya iskolai védőnő
  • Halloween parti
  • Tehetséggondozás
  • Hiányosságok pótlása, felzárkóztatás
  • Tematikus foglalkozások

 

November:

  • Őszi túra
  • Nyelvi hét
  • Nyílt nap
  • Tehetséggondozás
  • Hiányosságok pótlása, felzárkóztatás
  • Kreatív foglalkozás
  • Tematikus foglalkozások

 

December:

  • Készülődés az ünnepekre, a kollégium díszítése
  • Mikulás ünnepség
  • Kollégiumfestés
  • A Mikulásgyárnak szánt ajándékok összegyűjtése és postára adása
  • Tehetséggondozás
  • Hiányosságok pótlása, felzárkóztatás
  • Tematikus foglalkozások
  • Karácsonyi ünnepség

 

Január:

  • Vallási ünnepek, szokások
  • Szabadidős programok – korcsolyázás, kollégium festés
  • Jeles ünnepek: A magyar kultúra napja
  • A félévi eredmények értékelése, célkitűzések a második félévre
  • Tehetséggondozás
  • Hiányosságok pótlása, felzárkóztatás
  • Tematikus foglalkozások

 

Február:

  • Önismereti előadás
  • Tehetséggondozás
  • Hiányosságok pótlása, felzárkóztatás
  • Tematikus foglalkozások

 

Március:

  • Jeles napok: Az 1848/49-es forradalom és szabadságharcra emlékezünk
  • A víz világnapja: vetélkedő
  • Tehetséggondozás
  • Hiányosságok pótlása, felzárkóztatás
  • Tematikus foglalkozások

 

Április:

  • Kollégium dekorációja
  • A föld napja – tavaszi túra
  • Tehetséggondozás
  • Hiányosságok pótlása, felzárkóztatás
  • Tematikus foglalkozások

 

Május:

  • Kiállítás látogatása
  • Jeles napok – Anyák napja
  • Szabadidős programok – sportvetélkedő
  • Túra
  • Tehetséggondozás
  • Hiányosságok pótlása, felzárkóztatás
  • Tematikus foglalkozások

 

Június:

  • Környezetvédelmi világnap – vetélkedő
  • Tehetséggondozás
  • Hiányosságok pótlása, felzárkóztatás
  • Tematikus foglalkozások
  • Éves munka értékelése